Webinár reaguje na aktuálne otázky účastníkov z praxe (mzdové účtovníčky, personalisti, HR manažéri) vo vzťahu k uplatňovaniu zmien v zákone o sociálnom poistení, nárokov na dávky, procesných postupov Sociálnej poisťovne a ostatných ústredných orgánov štátnej správy
zúčastnených na sociálnom zabezpečení v SR. Počas webinára sumarizujeme prehľad legislatívnych zmien a aktuálny legislatívny proces (navrhované zákony, prijaté novely, aktuálne účinné novely a s nimi súvisiace právne predpisy). Osobitná pozornosť je venovaná aktuálne účinným zmenám (novelám, nariadeniam vlády SR), ktoré majú priamy vplyv na podnikateľské subjekty (zamestnávateľov, SZČO) a zamestnancov. Rozoberáme súvisiace administratívne postupy, ktoré tieto zmeny vyžadujú. Počas otázok účastníkov poskytujeme právny názor na jednotlivé problémy z praxe a odporúčania ich riešení.
OBSAH (štruktúra prezentácie):
I. ) Prehľad aktuálnych legislatívnych zmien v zákone o sociálnom poistení, zmien v sociálnom zabezpečení, prehľad navrhovaných legislatívnych zmien (v legislatívnom procese) a ich stručná charakteristika, vplyv na aplikačnú prax mzdovej učtárne a personalistov.
II.) Administratívne postupy pri uplatňovaní si nárokov vo vzťahu k činnosti Sociálnej poisťovne (nároky na dávky, splatnosť poistného, komunikácia so Socpoist v rôznych situáciách).
III.) Priebežné odpovedanie na otázky účastníkov webinára, právny názor na praktické situácie a odporúčanie ich riešení.